Bella

THE HOST


Assalamualaikum. Thank you for reading, have a nice day ♥

Diaries About Link Quotes

Act like a KID
Dress like a TEENAGER
Think like an ADULT


CONTACT


 
Facebook: Click Here ♥
Twitter: Click Here ♥
Tumblr: Click Here ♥
Instagram: Click Here ♥
Email: nabilah.sunset@gmail.com

Quote Of The Day "Elegance is in your mind, in manner. It's the way you speak, what you read"




Quotes and Me.
Assalamualaikum.

Aku dilahirkan dari baka sains sosial. Abah kerja pun bidang sosial, and ummi pun almost 1 year pencen dari kerja bidang sosial jugak. Kakak pun dulu study bidang sosial and now jadi cikgu, (pun bidang sosial), abang pertama pun dulu belajar undang-undang, sosial jugak and now pun kerja dengan JAIS, bidang sosial plus dia ada business pun, dikira bidang sosial. Abang kedua je lain sikit, dulu belajar engineering tapi now handle my family's business, pun sosial jugak. Haha and last but not least, me as anak bongsu and yg paling comel (k muntah darah please) pun now studying in social science, and in shaa Allah akan kerja pun bidang sosial jugak. Haha ambek kau complete my family's education history as my intro to this entry :p Kaitan social science dengan quotes ialah, dua-dua berkait rapat dengan pembacaan and usually a very good quotes using the most beautiful word :)

Sebenaqnya (baca pakai intonasi & suara che' ta please) aku malam ni bosan gila! And dok scroll tumblr, twitter, instagram, blog, weheartit and etc etc etc yg bersifatkan positivity, motivation and inspiration daripada some persons yg aku suka gila weyh! Sebab aku ni memang jenis camni. Lagi-lagi bila aku in trouble, benda first aku cari is quotes. Sebab bagi aku, melalui pembacaan benda-benda macam tu, aku boleh naikkan semangat and membangkitkan confident dalam diri yg serba kekurangan ini :) Kehidupan aku bukan macam yg korang nampak kat social media, dok gelak tiap hari, ketawa sana-sini, takda susah langsung. No, its not me actually, Betul lah some quotes say that "the person who has a loud laugh is actually the most silent person behind people". And i'm pretty agree with this since it relates with my life journey. Aku ni pandai nasihat orang macam-macam pung pang sana sini bg orang semangat. Tapi aku sendiri sebenarnya sangat memerlukan semangat! Haha tapi aku pretend cool watlek watpeace je depan orang like nothing happen to me pun :) Cuma sometimes bila aku tak dapat nak handle, tula merapu sana sini kat status ws or even tweet bersifatkan kekecewaan. Biasalah kan, manusia, memang tak lepas daripada buat semua ni sedangkan akhirnya nanty aku delete balik tweet2 tu. Aku takut benda tu buka aib someone yg did stupid to me. So akhir2 ni aku try to control myself utk tak tweet segala benda ikut nafsu. Aku harap Allah bantu aku untuk berubah sedikit demi sedikit. And sebab tu, QUOTES lah yg aku cari! Heee

Kalau korang perasan pon kat sidebar blog ni (left side) ada link untuk quotes yg aku compilekan masa mula2 aku berblog dulu. So pada aku, bila someone or even diri aku sendiri boleh lah tengok link tu bila rasa semangat hilang. Hee selain tu, aku banyak follow orang yg sentiasa memeberikan kata-kata semangat kat social media, and kebanyakan orang tu ialah doctor, lawyer, ustaz or mana2 admin yg sentiasa share pasal benda-benda positif. Aku suka sangat baca. And aku perasan yg akhir-akhir ni aku langsung tak aktif kat FB. Sebab susah nak jumpa quotes yg best tapi banyak benda yg mengarut je. Contoh (maki hamun orang, marah sana-sini, politic issues, fitnah somebody, etc). Aku tak suka benda macam tu. Seriously, aku tak suka. Aku prefer tengok perkembangan family je when i log in my FB account. Cukup. Selebihnya tengok update kawan-kawan yg dah kawin, invitation utk wedding kawan2, gambar lama-lama, and benda2 yg relate dengan life aku SAHAJA. Yg lain tu, sorry not sorry tapi memang bye bye jela. Hahaha (evil laugh. k tak lawak pon)

Ha so dengan ini aku sarankan kepada semua yg tgh ada masalah besar sebesar gajah sekalipun, kalau ada masa tu carilah ketenangan dengan membaca perkara yg baik-baik, yg positif, yg bersifatkan motivasi, inspirasi mahupun ketuhanan selain Baca Al-Quran yg dah memang kite tahu untuk dapatkan ketenangan :) Aku sangatlah tak sabar nak dapat Buku Tribulasi365Hari by Dr. Anwar Fazal. OMG aku baca je entry dari Kak FL tentang buku tu then terus tekan link untuk booked that book :) Aku sangat yakin yg buku tu akan memberikan kebahagiaan yg maksimum untuk aku selain makanan. Haha. Macam kat twitter, aku banyak follow acc yg provide goodquotes, kat instagram pun sama. And of course, tumblr pon hehe. So that is the way to calm me down and put myself in a peace condition. Maybe pada certain orang yg berdarah sains tak suka sangat kot benda-benda macam tu. Haha tapi aku, hehe of course memang suka. Even aku dengar lagu pon, aku suka dengar lirik dia lepas dengar music dia. And pastu mula lah relatekan hidup sendiri dengan lagu tu. Haha kau dah kenapa bella :D

Ok lah, nak pi sambung baca quotes.
Dududu! Assalamualaikum, xoxo!
B.





0 comment(s)
Older Post | Newer Post